Naprawy samochodu - podpora wału

aściwy sposób zajmie się naszym samochodem, dlatego warto przy tym być ostrożnym i dokładnie przeanalizować dostępne opcje. Na rynku znajdziemy wiele zakładów mechanicznych, które oferują podobne usługi, jednak częst

Naprawy samochodu - podpora wału

Gdzie udać się w celu kontroli pojazdu?

Wybór odpowiedniego mechanika samochodowego nie jest prostym zadaniem. Nie zawsze możemy mieć pewność, że dany specjalista we właściwy sposób zajmie się naszym samochodem, dlatego warto przy tym być ostrożnym i dokładnie przeanalizować dostępne opcje. Na rynku znajdziemy wiele zakładów mechanicznych, które oferują podobne usługi, jednak często ich jakość znacznie się między sobą różni. Nie warto tutaj decydować się na przypadkowe rozwiązania, lecz zawsze dokładnie wszystko przemyśleć. Naprawy samochodu mogą być dość kosztowne, a jeśli przy tym nie będą wykonane poprawnie, może to nas narazić na wiele problemów i rozczarowań. Zamiast więc wybierać przypadkowo, lepiej zdecydować się na sprawdzonego, polecanego specjalistę.


Parę słów o silniku z tłokiem obrotowym

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym


Jak ograniczyć ryzyko awarii samochodu?

Czy chciałbyś, by Twój samochód nagle odmówił posłuszeństwa? Często dzieje się tak, gdy jesteśmy w podróży lub akurat spieszymy się na ważne spotkanie. Czy można uniknąć takich sytuacji? Oczywiście, że tak! Jedyne, co należy w tym celu zrobić, to dbać o sprawność naszego pojazdu i regularnie monitorować jego stan. Jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę, możemy sprawdzać to samodzielnie, ale jeśli nie mamy o tym pojęcia, z łatwością znajdziemy specjalistę, który zrobi to za nas. Takie usługi oferuje wiele warsztatów oraz zakładów mechanicznych, a wystarczy jedynie umówić się na wizytę i zaprowadzić swoje auto na przegląd. Taka prosta czynność zapobiegnie wielu problemom.